درمان موخوره
موخوره و ۶روش درمان آن

در مقاله قبلی مفصل درباره موخوره و دلایل به وجود آمدنش صحبت کردیم .همانطور که گفتیم موخوره به دو یا سه شاخه شدن موی سر میگویند که همه خانم ها مخصوصا خانم هایی که موی بلند دارند حداقل یکبار به این معضل دچار شده اند .همه ما در زندگی روزمرگی خود عادت های اشتباهی داریم که ممکن است به موهایمان بسیار آسیب برساند . تعدادی از این عادت هارا در مقاله قبلی عطرونک توضیح دادیم .حال در این مقاله از عطرومگ قصد داریم شما را با راه های درمان موخوره آشنا سازیم . در مرحله اول تمام مراقبت های لازم را انجام دهید تا به مشکل موخوره دچار نشوید .موخوره ظاهر نامناسبی به موها می‌دهد و باعث می‌شود مو کوتاه و بلند دیده شود و زیبایی مو را از بین می‌برد. ضمن اینکه وجود موخوره ممکن است شما را وسوسه کند تا با دست آنها را از بین ببرید و دچار عادت کندن موها شوید.

روش برای درمان موخوره

  1. کوتاه کردن نوک مو

    درمان موخورهاولین و مهم ترین قدر کوتاهی و نوک گیری موهاست .برای از بین بردن صد در صدی موخوره هیچ روشی بهتر از کوتاهی موها نیست .با این کار هم موخوره هارو از بین برده اید و هم به رشد موهای خود کمک کرده اید . برای این کار لازم است حداقل به مدت یک سال موها را هر دوماه یک بار کوتاه کنید. اگر احساس می‌کنید این فاصله کوتاه است و در عین حال می‌خواهید موهایتان بلند شود بهتر است از هر شش ماه یک بار موها را اصلاح کنید، تا زمانی که وضعیت موهایتان تغییر نکرده لازم است مو را اصلاح کنید.

  2. ماسک تخم مرغ

    تخم مرغ سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب است. همانطور که میدانید مو از پروتئین تشکیل شده است به همین خاطر تخم مرغ به راحتی میتواند مو را توقویت کند و مقاوم سازد . اگر به ترکیبات ماسک ها نگاه کنید متوجه میشوید که مواد اصلی تشکیل دهنده آن تخم مرغ است . زیرا علاوه بر توقویت مو باعث شفافیت و زیبایی مو هم میشود . حال ما یکی از آسان ترین ماسک های تخم مرغ را به شما پیشنهاد میدهیم .زرده تخم مرغ را با یک یا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل هم بزنید. ترکیب بدست آمده را روی موهای مرطوب بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. آن را از روی موش، ابتدا با آب و سپس با شامپو بشویید. هفته ایی یکبار این ماسک را بر روی موهای خود بگذارید و تاثیر آن را به وضوح حس کنید .

  3. روغن درمانی

    درمان موخورهاگر مقاله قبلی را مطالعه کرده باشید قطعا میدانید که دلیل اصلی به وجود آمدن موخوره خشکی مو است . به همین خاطر شما میتوانید با استفاده از روغن های مخصوص مو این خشکی را بر طرف کنید . همچنین از فروشگاه اینترنتی عطرونک هم برای برسی روغن های مختلف میتوانید کمک بگیرید .اما استفاده از روغن های طبیعی هم موثر است . برای حفظ چربی و رطوبت مو، پوست سرتان را با روغن ماساژ دهید، ماساژ دادن مو باعث می‌شود رطوبت موهای‌تان حفظ شود. می‌‎توانید از روغن زیتون، روغن بادام، روغن نارگیل یا ترکیبی از این روغن‌ها را استفاده کنید. مقداری روغن روی مو ریخته و به آرامی ماساژ دهید، مدت یک ساعت بگذارید روی موها بماند سپس با شامپو موهای‌تان را بشویید.روغن هایی مثل؛ روغن‌ نارگیل، کرچک، زیتون و جوجوبا از محصولات رایج برای محافظت از مو هستند. همچنین استفاده از روغن هسته انگور، روغن آرگان مراکشی و یا ترکیبی از چند روغن می توان موخوره های مو را درمان کند.

  4. سرکه سیب

    سرکه سیب به خاطر خاصیت اسیدی فوق العاده ایی که دارد برای پاکسازی پوست سر بسیار مناسب است . زیرا با تمیز شدن کف سر از مواد آلوده پوست سر آماده جذب مواد مغذی برای تقویت مو میشود . پس حتما پیشنهاد میشود قبل از استفاده از ماسک های تقویت کننده و مغذی برای مو از سرکه سیب استفاده کنید .
    سرکه سیب علاوه بر پاک سازی چربی مو را هم متعادل میسازد پس با متعادل شدن چربی بسیاری از مشکلات موهای شما حل میشود .
    حال سوال پیش می آید که چگونه از سرکه استفاده کنیم ؟
    ۲قاشق غذاخوری سرکه سیب را با ۲فنجان آب رقیق کنید .محلول آماده شده را کنار بگذارید. موهای خود را با شامپو بشویید و از نرم کننده استفاده نمایید.نرم کننده را با آبکشی از موی خود پاک کنید. سپس سرکه سیب رقیق شده را بر روی مو ها و کف سر خود بریزید و تمام قسمت های مو و کف سر را به آن آغشته نمایید. خوبیه این ماسک این است که نیازی به شستن مو ندارد.

  5. درمان موخوره با مایونز

    شاید برایتان عجیب باشد که مایونز بتواند مو را درمان کند اما این ماده میتواند موهایتان را از این رو به اون کند . مایونز از شاخه شدن مو جلوگیری کرده و به مو براقیت و نرمی خاصی میبخشد.فقط کاقیست موهای نم دار خود را به نصف پیمانه مایونز آغشته کنید و بعد از ۱۵ _ ۲۰ دقیقه با شامپو بشویید . این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا تاثیر باور نکردنی آن را بر روی موهایتان ببینید.

  6. وازلین و درمان موخوره

    وازلین نیز میتواند یکی از بهترین ماسک ها برای درمان موخوره باشد که به راحتی با قیمت مناسب قابل تهیه است .کافیست شب قبل از خوابیدن، مقداری وازلین را به تمام قسمت های مو بزنید. بیشتر تمرکز را بر نوک مو ها بگذارید زیرا این قسمت ها خشک تر و شکننده تر هستند. مو های خود را با حوله بپوشانید و بخوابید.صبح روز بعد مو های خود را با یک شامپو ملایم بشویید.بعد از شستشو از نرم کننده استفاده نمایید.برای درمان موخوره با وازلین، هفته ای ۱ بار استفاده از این روش کافی می باشد.

 

 

فروشگاه اینترنتی عطرونک

فروشگاه تخصصی اینترنتی عطرونک سعی بر این دارد با ارائه مقالات آرایشی در بخش ” عطرومگ ” شما رو بیشتر با دنیای زیبایی و لوازم های ارایشی مرغوب آشنا کند.
خوشحال میشیم تا نظراتتون را در مورد این مطالب با ما در میان بگذارید.
از اینکه همراهمون بودید از شما ممنونیم.