خرید عطر تستر: ایده خوبی است؟

هر رایحه زیبایی شایسته آزمایش است. اما آیا داشتن یک بطری تستر ایده خوبی است یا خیر؟ در اینجا نحوه تصمیم گیری آمده است.

عطر تستر

ایده خرید تستر موضوعی است که به شدت مورد بحث است. برخی از افراد متقلب می گویند که با تسترها می توانند عطرهای گران قیمت را با قیمتی مقرون به صرفه بخرند و به خوبی عطر اصلی هستند. برخی دیگر ادعا می کنند که آزمایش کننده ها آب یکسانی ندارند و بنابراین باید از آنها اجتناب شود.

پس حق با کیست و خطاکار کیست؟ به ما بپیوندید تا حقیقت را در مورد آزمایش کننده های عطر بیابید و برخی از افسانه های پیرامون آنها را از بین ببرید.

دو تا از بزرگترین افسانه ها در مورد عطرهای تستر این است که ۱) آنها فرمول متفاوتی دارند که هنگام نمایش رایحه قوی تری دارند و ۲) قبل از فروش به مصرف کنندگان آب می شوند.

برخلاف تصور رایج، آب موجود در تسترهای عطر با عطرهای معمولی تفاوتی ندارد. تسترها صرفاً بطری هایی از عطر اصلی هستند که به جای بسته بندی مارک دار در مقوا یا بسته بندی حباب پیچیده شده اند و ممکن است درپوش داشته باشند یا نداشته باشند.

به زبان ساده، تسترها قوی تر از نمونه های اصلی نیستند و روی پوست شما ماندگاری بیشتری ندارند. آنها حاوی ۱۰۰٪ همان رایحه در بطری هستند که بدون بسته بندی مارک و بدون زنگ و سوت عرضه می شود.

این به این دلیل است که تسترهای عطر قرار است در قفسه‌های فروشگاه‌های بزرگ نمایش داده شوند تا مشتریانی مانند من و شما بتوانند شخصاً آنها را روی نوارهای کاغذی بپاشند. بسته بندی منظم آنها هیچ منطق اقتصادی ندارد.

درپوش ها می توانند گران باشند، و به همین دلیل، برندهای طراح یا خانه های خاص می توانند انتخاب کنند که آنها را در بطری های تستر عطر خود قرار ندهند. (همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، بطری ها بدون آنها در قفسه ها نمایش داده می شوند.)

رایج ترین اندازه برای بطری های عطر ۱۰۰ میلی لیتر (۳٫۳۸ فل اونس) است، اگرچه گاهی اوقات می توانید بطری هایی با حجم ۲۰-۳۰ میلی لیتر (۰٫۶۷-۱٫۰۱ fl oz) و به بزرگی ۱۵۰-۲۰۰ میلی لیتر (۵٫۰۷-) پیدا کنید. ۶٫۷۶ فلور اونس).

چرا تسترها عطر دیگه ای ندارند؟

 

ایجاد فرمول مناسب برای یک عطر زمان زیادی می برد. این یک سرمایه گذاری اولیه بزرگ است، که دلیل اصلی انتشار عطرهای شرکت های عطر به صورت سالانه و نه ماهانه است.

فرمول‌بندی مجدد یک عطر موجود می‌تواند به همان اندازه سرمایه بر داشته باشد، و خانه‌های عطر تنها زمانی به آن باز می‌گردند که یک ماده توسط یک سازمان نظارتی ممنوع شود، قیمت آن افزایش یابد یا تهیه آن مشکل شود.

یک مطالعه منتشر شده در مجله Molecules در ماه می ۲۰۲۱ نشان داد که عطرسازان برای رسیدن به فرمول مناسب به طور متوسط به ۱۰۰۰ آزمایش نیاز دارند که در نتیجه میانگین زمان تولید عطر بین ۱ تا ۳ سال است.

هیچ خانه عطری اینقدر زمان و هزینه صرف نمی کند تا عطرش در قفسه ها بوی بهتری بدهد. اضافه کردن آب بیشتر و الکل یا آب کمتر کارساز نخواهد بود. باید تعادل خوبی بین مواد تشکیل شود.

تسترها بدون درپوش: مشکلی وجود دارد یا خیر؟

تا اینجا، خیلی خوب است: ما این افسانه را که تسترهای عطر با اصل مطابقت ندارند، به دلیل غلیظ بودن و یا به دلیل اینکه کم آب شده اند، از بین بردیم.

هنگام خرید یک تستر عطر، همان بطری و همان عطر اصلی را دریافت می کنید. تفاوت اصلی این است که در یک جعبه مقوایی یا بسته بندی حباب دار بسته بندی شده است تا یک جعبه زیبا، و ممکن است با یا بدون درپوش ارسال شود.

این چیزی است که بسیاری از ما – و به ویژه آنهایی که بودجه کمی دارند – معمولاً می توانیم بدون آن انجام دهیم. برخی به اشتباه نگران کلاه های گم شده هستند. اما درپوش ها وجود دارند تا به بطری استایل ببخشند و در حین حمل و نقل از پاشیدن آن جلوگیری کنند. این اتمیزه کننده است که از آب میوه در برابر اکسیداسیون محافظت می کند.

مراقبت واقعی با تسترهای عطر

تسترها برای نمایش در فروشگاه ها در نظر گرفته شده اند و معمولاً به مصرف کنندگان فروخته نمی شوند. با این حال، عطر یک صنعت چند میلیارد دلاری است و بطری های تستر در حال یافتن راه خود از زنجیره تامین به دست مصرف کنندگان هستند.

برای اطمینان از اینکه نه تنها هزینه کمتری می‌کنید – بلکه یک معامله خوب نیز دریافت می‌کنید – چند قانون اساسی برای شما داریم که هنگام خرید بطری‌های آزمایش کننده عطرهای خاص خود را رعایت کنید.

عطرهای تستر را فقط از تخفیفان های معتبری که می توانید به آنها اعتماد کنید بخرید. وبسایت عطرونک یکی از معتبر ترین سایت ها برای خرید تستر میباشد. تسترها باید باز نشده و استفاده نشده باشند و در حالت ایده آل نباید هفته ها زیر نور بنشینند.

تقلبی کردن عطری که در بسته بندی اصلی خود نیست و درپوش ندارد آسان تر است، بنابراین مواجهه با عطرهای تستر تقلبی از فروشندگان نامرتب در eBay و فیس بوک و همچنین در بازارهای کثیف و غیره یک خطر واقعی است. تعویض عطر

اگر این فرصت را دارید که بررسی کنید بطری های تستر چقدر قدیمی هستند و چگونه ذخیره شده اند، این کار را انجام دهید.

اگرچه هیچ قانون کلی برای ماندگاری عطرها وجود ندارد، اما اتفاق نظر در دنیای عطر این است که یک عطر معمولی بین ۳ تا ۵ سال ماندگاری دارد. به دنبال عطرهای قدیمی یا قدیمی نباشید، زیرا تاریخ مصرف آنها تمام شده است.

عطر و نور به خوبی با هم ترکیب نمی شوند و عطر باید در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود. در صورت شک، آزمایش کننده هایی که در مقوا پیچیده شده و در انبارها ذخیره می شوند، مواردی هستند که باید به سراغ آنها بروید.

خط پایانی

اگر با بودجه کم خرید می کنید، تسترها گزینه خوبی هستند، مایل به مصالحه در مورد بسته بندی و احتمالاً درب بطری هستید و در وهله اول توانایی پیدا کردن آنها را دارید.

با این اوصاف، بسته‌بندی و برچسب‌هایی که شیشه‌های عطر، به‌ویژه آنهایی که در بازه قیمتی بالاتر قرار دارند، اغلب بخشی از تجربه لوکسی است که بسیاری از خریداران عطر برای آن تلاش می‌کنند.

بنابراین، در پایان روز، به عادات خرید و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.